Društvene mreže – 6 načina kako ih iskoristiti za svoj posao

SEO OPTIMIzaCIJA
Interni linkovi – kako popraviti svoj SEO rang?
16. svibnja 2016.
CMS
WordPress vs Joomla vs Drupal – koja je platforma bolja?
26. kolovoza 2016.
DRUŠTVENE MREŽE

Društvene mreže postale su konstanta modernog svakodnevnog života. Do sad je već uobičajeno da i bake i djedovi imaju svoje profile na Facebook-u. To znači da marketing na društvenim mrežama ima sve manje ograničenja demografskog ciljanja, sve veći doseg korisnika na velikim mrežama čiji se broj konstantno povećava i koja polako postaje sve raznovrsnija kako stranice rastu.
Nakon toga, trebamo biti svijesni realnosti da marketing na društvenim medijima prolazi kroz konstantno mijenjanje zajedno sa samom medijem, koji se redovito samouređuje i napreduje. Dizajniranje uspješnog online brenda ovisi ne samo o kvalitetnim idejama nego podjednako tolikoi o sposobnosti prilagođavanju.
Bez dinamičkog brenda, korisnici novih, nadolazećih a i zastarjelih socijalnih mreža ostat će van dosega vašeg brenda. Ključ marketinškog uspjeha je, upravo zbog navedenog, razumjevanje nekoliko ključnih aspekata postojećeg stanja duštvenih mreža.


1) Društvena trgovina ili sCommerce


Integracija online trgovine i web shopa u društvene mreže bio je logičan sljedeći korak, što je bilo jasno već dugo vremena, no tek nedavno je to učinjeno dobro i tek nedavno je doseglo komercijalnu prihvaćenost i adaptaciju. Ljudi su sada naviknuti na ideju kupovine preko pametnih telefona i tableta, ne samo novih aplikacija, software-a ili sličnih digitalnih proizvoda, nego i svih ostalih stvari.



Uključivanje web prodajne platforme može ohrabriti i na prodaju i na angažman. Prodaja brendiranih majica, na primjer, jedan je od direktnih načina integracije trgovine u društvene medije. Twitter je dodao “kupi” gumb, ostale društvene mreže su to popratile te će to uskoro biti jednostvanije i lakše nego ikada prije.


sCommerce opcija ne mora biti ograničena na carstvo društvenih mreža – prodaja nije moguća samo preko Facebook-a ili Twitter-a, nego ju je jednostavno integrirati na internet stranicu s nekim od mnogih dostupnih platformi za izgradnju internet trgovine.
Ako nemate fizički proizvod za prodati, vrijedi razmisliti i tu opciju uzeti u obzir – promocija na društvenim mrežama trebala bi biti jednostavna nakon toga.


2) Agilnost više nije opcija, nego je esencijalna

Društvene mrežeDani dugog čekanja za odobrenje i zapovjedni lanci u više razina su prošlost – i tamo će ostati. Brzina društvenih medija zahtjeva od osobe koja upravlja kampan
jom brze reakcije i zahvate i te osobe moraju imati slobodu odlučivanja u trenutku. Njihovi šefovi i nadređeni moraju im vjerovati i moraju im dati slobodu donošenja spontanih odluka i mogućnost da kampanju vode hitro i okretno kako bi se postigao dobar marketinški rezultat.
Hitar, agilan marketing znači prilagodbu kampanje iznenadnim, kratkim trendovima ili trenutnim temama na društvenim mrežama.
Agile marketing means adapting marketing campaigns to sudden, brief trends, or hyped-up topics on social media. I dok se to na prvi pogled čini kao beskorisno trošenje vremena i ostalih resursa, trud oko ostajanja u toku čak i sa kratkotrajnim trendovima isplatit će vam se jer će korisnici vidjeti vaš angažman oko njima zabavnih stvari.

 


3) Sadržaj je kralj!


Nek nam dugo poživi kralj!! Content marketing je važan dio online marketinga već godinama, ali njegova vrijednost nastavlja rasti – danas je stavka koju si nitko to radi online marketing ne može dozvoliti da ignorira. Stvaranje sadržaja – bilo da se radi o blogu, videima, slikama, grafovima, statusima na društvenim mrežama ili bilo što drugo – koji inspirira korisnike da ga podjele na svojim društvenim mrežama ubrzano postaje najvažnija metoga marketinga generalno gledano.
Prije stvaranja vlastitog sadržaja, dobro je pogledati što se djeli najviše na stranicama poput Buzzfeed-a i Upworthy. Te stranice, uz još njih nekoliko, dovele su do savršenstva umjetnost stvaranja viralnog sadržaja.
Vi, dakako, želite da vaš sadržaj postane viralan. Natjecanje sa svima ostalima koji imaju isti cilj čini taj zadatak teškim, ali sadržaj postaje viralan sa razlogom. To je nešto što ljudi ne samo da žele vidjeti, nego žele da i drugi vide. Pomno prateći stvari koje su već jako raširene i djeljene i trendove koji prate svaku od tih stvari, može vam omogućiti uvid u karakteristike koje tjeraju ljude djele sadržaj te vam može dati odličnu polazišnu točku.


4) Privatne poruke – 1 na 1 marketing komunikacija


Privatne poruke na Twitter-u, Facebook-u, Snapchat-u, Whatsapp-u i mnogim drugim platformama nešto je što tek trebaju iskoristiti mnogi koji rade u marketinškoj industriji, osim možda direktnog slanja poruka korisnicima koje zanima nešto osjetljivo ili zbog nečeg drugog traže 1 na 1 podršku. Svejedni, uzimajući u obzir zadnje tehnološke objave i prezentacije popularnih platformi, korisnici počinju očekivati personaliziranije iskustvo u komunikaciji čak i sa ogromnim brendovima. Svaki menadžer društvenih medija ili bilo koji zaposlenik industrije mora razumjeti i iskoristiti tu činjenicu, nudeći svoju vlastitu personaliziranu interakciju.
Određene funkcionalnosti ovih platformi dozvoljavaju privatne ciljane poruke od kojih korisnici imaju koristi.


5) Mobilno plaćanje preko poznatih platformi


Omogućavanje korisnicima da stupeu interakciju sa vašim brendom preko mobitela je prvi korak, bilo da se radi o vašoj aplikaciji ili preko neke druge aplikacije ili sa mobilnog pretraživača. Nadalje, ako je moguće (već imate postojeći e-commerce gdje prodajete na mreži), uključite opciju mobilnog plaćanja, to će kod korisnika biti prihvaćeno kao vrlo prikladno i olakšavajuće.
U biti, mogućnost online kupovine otvorit će vrata prilici da sagradite čvrst i dugotrajan odnos sa postojećim i budućim klijentima. Svatko cijeni kada mu se olakša nešto ili napravi prikladnijim.


6) Razumjevanje promjena koje su donijele društvene mreže


Brzina kojom se društvene mreže kreću može biti zbunjujuća. A ponekad, može se činiti da je držati korak jedino što možete napraviti. No,to nije dovoljno. Biti korak isprijed i pokušati biti inovativan može se pokazati kao stvar koja čini razliku za vašu firmu ili za brendove za koje radite.
Nove, digitalne tehnologije su pokretanje vlastitog posla učinile jednostavnijim negoikada. Da zaključimo, znati koji će koncepti i trendovi dominirati društvenim mrežama u 2016. esencijalno je znanje koje će pomoći u daljnjem razvoju vaše karijere.