Interni linkovi – kako popraviti svoj SEO rang?

marketing
Online brendiranje i izgradnja brenda
12. svibnja 2016.
DRUŠTVENE MREŽE
Društvene mreže – 6 načina kako ih iskoristiti za svoj posao
20. svibnja 2016.
SEO OPTIMIzaCIJA


Često dobivam upite oko on-page SEO strategije pri objavljivanju stranice iz prije objavljenog posta, pa mislim da bi vam bilo od pomoći da tu temu pokrijemo detaljno ovim postom. Kad je riječ o on-page SEO strategiji, jedan od najvažnijih no opet često krivo shvaćenih koncepata je interno povezivanje – internal linking. U ovom vodiču, objasnit ću vam važnost unutarnjeg povezivanja te ću podjeliti s vama 6 načinai i uputa koje će vam pomoći u početku.


Zašto vam je potrebna strategija unutarnjeg povezivanja


U svijetu algoritama za pretraživanje stranica (SEO), veliki je fokus na backlinkovima i izgradnji veze sa stranicama visokog autoriteta pri podizanju ranga vaše stranice. Pa opet, većina zaboravlja na moć koju posjeduju unutar vlastite stranice. Da, riječ je o unutarnjim linkovima.



Ako nemate strategiju unutarnjeg povezivanja, propuštate vrijednu priliku da pojačate svoje SEO napore i usporedno s tim napravite bolje korisničko iskustvo vaše stranice za vaše posjetitelje.


U najosnovnijem smislu, unutarnje povezivanje se svodi na povezivanje jedne stranice vašeg weba sa drugom stranicom. Generalno gledano, unutarnje povezivanje ima tri svrhe:

  • Olakšava nesmetanu navigaciju vašom stranicom.
  • Jasno definira strukturu i hijerarhiju stranice.
  • Ravnomjerno raspoređuje autoritet stranica i snagu rangiranja na više stranica.

Prve dvije svrhe su povezane sa korisničkim iskustvom dok je treća vezana na SEO. Kada se usredotočite na unutarnje povezivanje, imat ćete koristi od sve tri.


Koje su to koristi, možda će te pitati?


Korištenje unutanjeg povezivanja stvara jasan put za algoritme pretraživača kojim oni prelaze preko stranice. Zamislite to kao dobro povezanu mrežu stranica i URL-ova koja pruža pouzdani putokaz Googlu, Bingu i ostalim pretraživačima. Također, potičući posjetitelje da se kreću s jedne na drugu stranicu, postižete viši prosjek pregledanih stranica i manju stopu napuštanja što isto podiže rang kod pretraživača.



Korisnici koji se kreću s jedne na drugu stranicu podižu prosječno vrijeme provedeno na stranici, smanjuju ukupnu stopu napuštanja, znatno su više izloženi sadržaju i pozivima na akciju te je vjerovatnije da će posjetiti i manje vidljive stranice koje pretraživači ne prikazuju.


Sada kada znate zašto je unutarnje povezivanje važno, uputit ću vas u neke od najboljih načina kako da to napravite ispravno.


6 najboljih načina unutarnjeg povezivanja


Osnovni koncept unutarnjeg povezivanja je ojačavanje sveukupnog SEO rezultata vaše stranice pružanjem jasnih putova pretraživačima, produživanje boravka korisnika na stranici te dobro stvaranje dobro povezane mreže postova i stranica.



I, kako to možete ostvariti? Kako možete iskoristiti unutarnje povezivanje da podizanje kvalitete, vidljivosti i odaziva vaše stranice?


U nastavku pročitajte naputke i načine koji će vam pomoći da započnete.


1. Napravite kvalitetan sadržaj


Nemoguće je napraviti unutarnje povezivanje bez sadržaja i stranica na keje linkovi vode. Zato je od iznimne važnosti da redovito stvarate svjež, relevantan i kvalitetan sadržaj na stranici.



Poželjno je da provodite dosta vremena stvarajući blog na svojoj stranici


2. Budite velikodušni kod stvaranja unutarnjih linkova


Često me pitaju koliko bi unutarnjih veza trebalo biti? Minimalno, barem 2 do 3. Ne želite na silu ugurati unutarnje veze na svoju stranicu, ali u realnosti, ne postoji ograničenje koliko ih možete integrirati.



Ako vam stranica ima jako puno sadržaja, pokušajte sa 10-15 veza. Dok god je od pomoći korisnicima, bit će od koristi i SEO rezultatu.


3. Koristite prikladan tekst za sidrenje



Tekst za sitrenje nije nešto što bi ste trebali odabrati nasumično. Sidreni tekst koji odaberete ne samo da govori posjetitelju što će vidjeti kada klikne na njega nego šalje i natuknice algoritmima pretraživača.


Isto bi značilo na primjeru: Umjesto da kažete radimo uslugu internet oglašavanja, reći će te naručite internet oglašavanje
Vjerovatno ste shvatili zašto je drugi link bolji od prvog. Uz navedeno, treba napomenuti da llinkovi koji spamaju i previše optimizirani pojmovi pretraživanja neće donjeti neku korist. Napravite to da izgleda prirodno i relevantno.


4. Pravilo tri klika



U svijetu SEO optimizacije postoji neslužbeno pravilo koje kaže da niti jedna stranica ne bi smjela biti na više od tri klika od naslovne strane. Ovo nije obavezno ali je prilično poželjno poštovati. Čineći tako, stvorit će te čvrstu SEO strukturu koja je usko povezana i dobro organizirana.


5. Povezujte u dubinu



Često ljudi završe povezivajući sadržaj sa naslovnom stranom ili sa kontakt stranicom što i ne donosi najbolje rezultate. Kad je riječ o unutarnjem povezivanju, što su veze dublje to bolje. Neka vaše veze idu dvije i tri razine u dubinu.
Umjesto da povezujete stranice koje su vidljive u izborniku stranice, pokušajte povezati objave i stranice koje su dublje, do 3 razine duboke. Također, trebali bi se osigurati da linkovi navode i usmjeravaju.


6. Povežite proizvode jedne s drugima


Kad je riješ o web shopovima, unutarnje povezivanje ne samo da povećava korisničko iskustvo i SEO rezultat, nego vodi i direktnom povećanju prodaje. Ako se prodajete proizvode koji se razlikuju po cijeni, boji, karakteristikama i slično, pobrinite se da svaka pojedina stranica vuče vezu sa ostalima. Želite omogućiti neodlučnim kupcima da jednostavno pregledavaju i pretražuju vaš web shop bez potrebe za borbom i mukom da pronađu ono što žele.

Možeze dodati i navigacijsku traku na svoj web shop, to je odličan način za orjentaciju.

Prateći ove savjete oko unutarnjeg povezivanja sigurno će te primjetiti pomake i poboljšanja i rangu vaše stranice.
Ako vam se svidio članak, molim vas uzmite u obzir da ga podjelite sa prijateljima ili da ga komentirate.