Kako iskoristiti podatke SEO i PPC ključnih riječi za maksimiziranje efekata

CMS
WordPress vs Joomla vs Drupal – koja je platforma bolja?
26. kolovoza 2016.
seo optimizacija

Danas ćemo početi sa serijom članaka koji će obrađivati temu ključne riječi, kako u SEO optimizaciji, tako i u PPC oglašavanju te načine povezivanja jednih i drugih kako bi se optimizirao uloženi trud i postigao najbolji mogući rezultat. Važno je napomenuti da dijeljenje informacija između plaćene i organske pretrage daje prednost kod iskorištavanja resursa uloženih u online marketinške aktivnosti. Ispravno postavljene kqampanje koje koriste podatke oba kanala popravlja rezultate i na jednom i na drugom kanalu. Sljedeća grafika ilustrira proces dijeljenja informacija između SEO i PPC kampanja:



ključne riječi


Gornja grafika objašnjava pristup kod sljedećih događaja:

  • Lansiranje nove stranice
  • Lansiranje novog proizvoda / linije proizvoda / usluge
  • Pokušaj ciljanja nove vertikale ključnih riječi

Ovakvo, nazovimo ga cross-channel, razmišljanje svakako može biti primijenjeno od svakog tko se bavi marketingon na pretraživačkim mrežama, ali za potrebe članka fokusirati ćemo se na iznad navedene opcije.


1. korak: Testirajte ključne riječi preko PPC-a



Prvo je potrebno sastaviti listu ključnih riječi. To možete napraviti na mnogo različitih načina, na primjer korištenjem Google planerom ključnih riječi kako bi si pomogli sastaviti listu. Problem je što podaci nisu specificirani za vašu stranicu:


keyword


Google planer ključnih riječi i ostali alati mogu vam dati približnu vrijednost ključne riječi (broj mjesečnih pojavljivanja, procjenjeni broj klikova), ali dobivena vrijednost predstavlja ukupni promet za traženu ključnu riječ no ne dobivate informaciju:

  • Točnu količinu stvarnog prometa pretraživanja
  • Da li korisnici pronalaze vašu stranicu, ponudu i vaš sadržaj relevantan frazi pretrage
  • Kako se te ključne riječi u stvari ponašaju: da li daju pozitivan impakt vašem poslovanju

Pokretanjem PPC kampanje, možete saznati koliko uistinu prometa možete očekivati, saznati koliko je relevantan vaš sadržaj korisnicima i samom Google-u prilikom pretrage pojedinih ključnih riječi i najvažnije: spoznaja da li će izrada sadržaja za odabrane ključne riječi biti profitabilna.


2. korak: Ciljajte uspješne ključne riječi preko SEO



Jednom kada postignete uspjeh ciljanjem PPC ključnih riječi, napadnite baš te uspješne ključne riječi prilikom izgradnje sadržaja i promocije. Trebali bi ste moći vrlo precizno vidjeti koje ključne riječi donose promet i prodaju pa sadržaj razvijajte za te riječi. Zamislimo da vodimo neku neodređenu slastičarnicu. Možemo kreirati PPC kampanje na temelju vrlo opširnih pay per click ključnih riječi povezanih sa našim poslom. Nek lista riječi bude:

  • vjenčanje
  • rođendan
  • čokolada
  • vanilija
  • itd.

U sklopu ovih kampanja izradit ćemo nekoliko određenih grupa oglasa za fraze poput: “torte za vjenčanja po narudžbi” ili “zabavne rođendanske torte”.

Kada pokrenemo kampanju, nakon nekog vremena dobit ćemo precizan uvid u situaciju te detaljno segmentirana kampanja reći će nam što radi a što ne radi:



PPC


Ako se dogodi da na primjer kampanja pokretana ključnom riječi vanilija ne ostvari željene rezultate, trebali bi izostaviti istu prilikom izgradnje informacija na našoj stranici. Ako “torte za vjenčanja po narudžbi” ostvaruje veliki broj prodaja u kampanji plaćenog pretraživanja, trebali bi razmisliti da napravimo cijelu jednu podstranicu (landing page) baziranu na toj frazi.

Glavna stvar koju trebamo zapamtiti je da nije potrebno gubiti vrijeme i novac na održavanje kampanja i izradu sadržaja za ključne riječi koje ne donose rezultate ako znamo točno što nam donosi rank. Te ključne riječi će biti profitabilne. Kako su potrebni mjeseci i ne baš malo uloženog truda (nije riječ samo o sadržaju, tu su i interni i eksterni linkovi, razvoj samog weba, društvene mreže itd.) da bi se došlo do rezultata, krucijalno je ne gubiti novac ciljanjem riječi na pretraživačkom alatu koje ne donoce promet i prodaju.

Dobra vijest je da, jednom kada primjenimo svoje odabrane riječi za ciljanje i razvijemo efikasan SEO, počinjemo otkrivati brojne specifične fraze (long-tail keywords) koje donose izravnu korist.

3. korak: Osvrnite se na svoje logove



Dakle, pregledom svojih log fajlova možete otkriti nove ključne riječi za svoju stranicu kao i nove vertikale ključnih riječi koje su postale vidljive dobrom SEO strategijom.

Na primjer, možda smo ciljali pretrage torti za vjenčanje po narudžbi i na odredišnoj stranici imamo veliku žutu tortu od sira za vjenčanja. Možda nam se pojavi tok prometa na stranici usmjeren ka toj ključnoj riječi. Možda nam čak i donosi zaradu – sada možemo iskoristiti tu prilično detaljnu ključnu riječ te je dodati na listu kojom licitiramo.

Na ovaj način možemo efikasno prilagoditi kampanju da dohvati više korisnika koji pretražuju. Dodatno, vjerovatno će smanjiti i ukupna cijena po kliku pošto pretrage detaljnih fraza često imaju manji broj konkurenata.

Dijeljenje podataka kod marketinga na pretraživačkoj mreži pospješuje oba dva kanala



Kao dodatak procesu koji je opisan iznad, postoji još mnogo stvari koje možete odraditi kako bi generirali dodatnu vrijednost svojoj plaćenoj i organskoj pretrazi uključujući:

Ciljanje uvida – kako smo već prije naglasili: pomno praćenje organske i plaćene pretrage može pomoći pri pronalaženju vrijednih informacija za oba dva alata.
br/>
Slanje uvida – oglase za plaćenu pretragu je lako pratiti. U organskoj pretrazi možete napisati nešto poput teksta za oglas. Pogledajte rezultate pretrage za torte po narudžbi:


marketing


Ako je plaćeni oglas dobro utjecao na rang stranice za traženu ključnu riječ, mogu prekopirati naslov i opis sa oglasa te isti tekst kotistiti kao naslovni tag i meta opis. Prvi u pretrazi, slatka-tajna.hr sa svojim meta tagom i meta opisom mogu poslužiti kao orjentir. Unošenjem oglasnog teksta, koji je dokazano efikasan, u meta naslov i meta opis stranice (napomena: Google više ne podržava meta ključne riječi), bit će te u mogućnosti kreirati meta opis i naslov koji su izrazito primamljivi i korisni. Također, vrlo slična situacija je sa stranicama koje privlače veliki promet. Njihova rješenja vam mogu dati ideje za što primamljiviji i zanimljiviji opis koji će generirati više klikova i bolji promet.

Nadam se da će vam članak biti od pomoći, a ako se i dalje ne snalazite, kliknite na link ispod i javite se našim stručnjacima za SEO i plaćeno oglašavanje koji će rado s vama krenuti u novu poslovnu pustolovinu.