Online brendiranje i izgradnja brenda

Google
Google izbacio Digitalnu garažu, platformu namijenjenu hrvatskim poduzetnicima i studentima
9. svibnja 2016.
SEO OPTIMIzaCIJA
Interni linkovi – kako popraviti svoj SEO rang?
16. svibnja 2016.
marketing


Online brendiranje drugačiji je zadatak od tradicionalne izgradnje brenda. Naravno, ne može štetiti kombiniranje offline i online marketinških tehnika, i za najbolje rezultate, svakako bi to trebali učiniti. Često klijenti misle da je dovoljno samo napraviti stranicu, udobno se smjestiti i gledati kako novac stiže od tisuća posjetitelja koji dolaze na njihovu stranicu.
U stvarnosti, situacija je potpuno drugačija, kako i sami vrlo brzo primjete. Tada je sva sila njihove frustracije okrenuta ka dizajneru, jer zaključe kako je dizajner razlog neuspjeha. Uglavnom nije problem u dizajnu nego u činjenici da vlasnik nije poduzeo ništa kako bi promovirao stranicu, kako na mreži tako i offline.
U ovom članku pozabavit ćemo se stvarima koje dizajnet ili oglašivač mogu napraviti kako bi povećali izglede za uspjeh projekta njihovih klijenata ili barem koji savijet bi mogli dati svojim klijentima kako bi izbjegli neuspjeh i frustraciju.

1. Sama izgradnja stranice nije dovoljna, osim ako je riječ o jako specifičnoj niši bez konkurencije

Izgradnja uspješne online prisutnosti bez promocije je skoro pa nemoguća. Jedini način kako se to može postići je izgradnja nečeg toliko jedinstvenog i fenomenalnog da samo sebe reklamira nakon što je slučajno pronađeno. Šanse za to su mikroskopski malene, pa to i nije baš pametna strategija. Morate promovirati svoju stranicu nekim kanalima i na neke načine. To ne mora u pravilu značiti da morate trošiti novac, ali nešto morate napraviti. Ponavljam, samo imanje stranica ne osigurava uspijeh.

2. Počnite s imenom

Očito, kod svakog brenda, sve se vrti oko imena pa nekako ima najviše smosla da od imena i krene izgradnja. Želite primjer? Sjetite se kada je Prince odlučio promjeniti ime u znak i odlučio da mu se ljudi obraćaju kao “umjetnik nekad znan kao Prince”. Taj potez generirao je dugoročan viralni publicitet jer se o tome pričalo, ljudi su se rugali i radile su se parodije danima. Sve to je napravilo Princa opet relevantnim faktorom u vremenu kada mu ljudi nisu poklanjali veliku važnost i pažnju.
Odaberite dobro ime, neko koje će vas istaknuti. Idealno ime nosi pozitivne asocijacije, pamtljivo je, jednostavno za izgovor i univerzalno razumljivo. Takvo je ime daleko teže smisliti nego što bi pomislili na prvu.
Kada ste se odlučili za ime, prvi korak bi vam trebao biti zakup domene. Nakon toga se možete početi brinuti oko logotipa, boje i sličnog. Odabrano ime je vaša najvrijednija poslovna imovina zato odabiru istog pružite respekt koji zaslužuje.

3. Napravite logotip koji je upotrebljiv u svim veličinama, u boji i u monokromatskom obliku

Logotipi su također važni i pošto će te logo integrirati u svoju internet stranicu, trebao bi biti nešto što je lako uklopiti u dizajn. Stoga, logotip koji se lako uklapa u četverokut je bolji od logotipa koji sadrži velike krugove jer krugovi nisu dobri kod promjena veličine. S takvim logotipom dobit će te puno bačenog prostora oko rubova kruga jer internet stranice zahtjevaju da je sve posloženo u četverokute. Veličina kruga definira veličinu četverokuta u koji treba biti smješten.
Dobar logotip također treba biti lako prepoznatljiv čak i kada nije prikazan u svojoj izvornoj boji. Neiskusni dizajneri često naprave grešku i izrade logo koji je većinom baziran na boji i vuče svoju prepoznatljivost iz boja.Nemojte napraviti takvu grešku.

4. Napravite stranice na društvenim mrežama prije nego napravite internet stranicu

Ovo može zvučati ekscentrično ali postoji dobar razlog za takav potez. Možete iskoristiti društvene mreže da stvorite hype oko svog brenda prije lansiranja stranice.

5. Stvorite napetost na društvenim mrežama i uložite u to koliko god je potrebno

Bez obzira na ostale obaveze, najvažnija stvar koju trebate napraviti prije lansiranja stranice je da stvorite napetost i iščekivanje. Ili barem da se pobrinete da ljudi saznaju i zapamte vaše ime.

Nemojte gubiti vrijeme na male stvari, što god planirate napraviti, napravite to dramatično, napravite to tako da svi pričaju o tome. Postoje oglasi iz daleke prošlosti koji su napravili takve rezultate da i danas o njima pričaju.

6. Napravite odličnu “coming soon” stranicu

Neki stručnjaci će vas savjetovati da preskočite ovaj korak i reći će da je loše objaviti da je stranica pod izgradnjom. Ali, ako ste izazvali napetost kod publike genijalnom marketinškom kampanjom na društvenim mrežama, svako malo će netko pokušati provjeriti da li je stranica već lansirana prije nego budete spremni da je pokažete. To je svakako u redu, sve dok tamo imate nešto da održite njihovu zainteresiranost. Natjerajte ih da vas spreme u bookmark, tražite ih da se pretplate na newsletter, pokušajte dobiti njihove e-mail adrese i šta god je već potrebno kako bi im jednostavno mogli javiti da je stranica spremna kada bude spremna.
Važno je da pazite da ne napravite ovo polovično. Morate se posvetiti ovom koraku kao i savakom drugom i napraviti stranicu koja će uistinu izazvati reakcije. U idealnoj situaciji, ljudi će komentirati kako vam je odlična “u izgradnji” stranica i stvorit će se nestrpljivost i očekivanje da će ih gotova stranica, jednom kada bude aktivirana, oduševiti.

7. Napravite stranicu koja u potpunosti ispunjava očekivanja koja ste izazvali

Ako ste uspjeli izazvati ogromnu dozu nestrpljivosti i očekivanja dok vam je stranica bila u izgradnji, morate ta očekivanja i ispuniti. Što god da napravite mora biti veliko, mora biti relevantno i mora biti bolje od svega sto je do sad postojalo.
To je svakako veliki zalogaj, ali je od vitalne važnosti ako želite uspjeti i pozicionirati se na vrhu ispred svojih konkurenata. Vaša stranica, očigledno, mora izgledati dobro ali također ne smije sadržavati ništa čemu ne možete naći svrhu. Morate točno znati zašto je na stranici sve što se na njoj prikazuje. Mora biti jednostavna za navigaciju i sadržavati dobar tekst. Sadržaj je sve, a pogotovo tekst. Zapamtite, online brendiranje se svodi na privlačenje pažnje.

8. Pobrinite se da je suradnja s vama ugodna

Internet korisnici ne opraštaju loše ponašanje. Budite dobri domaćini i pobrinite se za svoje korisnike. Vaša korisnička podrška mora biti najvišeg standarda i svakome mora biti jednostavno komunicirati s vama. Održavajte svoju prisutnost na društvenim mrežama te čak i zaposlite nekoga da se za to brine ako si možete priuštiti.
Korištenje navedenih savjeta trebalo bi vam pomoći da napravite ispravno online brendiranje koje angažira publiku i tjera je da vas voli. Ključno je da zadržavate svoj integritet, dostavljate ljudima ono što žele i privučete pozornost tako što će te nastojati biti najbolji.